Skip links

Zakladatelia slovenskej značky HuriCane kombinujú opatrnosť s odhodlanosťou a spontánnosťou. Pre podnikanie treba mať podľa nich v sebe aj trochu šialenosti

Potravinársky segment je na Slovensku veľmi diskutovanou témou aj preto, lebo mnohé podniky sa boria s investičnými dlhmi a často s nízkou konkurencieschopnosťou. Napriek tomu vznikajú aj nové firmy a neopozerané biznisové nápady. Príkladom takejto firmy je spoločnosť HuriCane Foods, ktorá sa rozhodla podnikať vo výrobe trstinovej šťavy.

Zakladateľmi firmy sú Filip Gergely a Roman Fridrich, pričom prvý z nich je aj autorom podnikateľského nápadu. Ten vznikol v roku 2018 celkom mimovoľne na pracovnej ceste v Indii. „V jeden večer nás výdatne pohostil dodávateľ. Ráno nás čakal dlhý presun v rozpálenom indickom taxíku. Keď sme zastavili, uvidel som starého pána, ako pri ceste lisuje trstinovú šťavu. Po jedinom poháriku som si sadol do auta ako nový človek,“ spomína s úsmevom F. Gergely na to, ako sa mu nápad usadil v hlave.

Od prvotného nápadu až po spustenie testovacieho predaja ubehli takmer tri roky, ešte ani vtedy však nemal tím z HuriCaneu vyhraté. Objavili sa totiž problémy s chuťovou stabilitou produktu a ich riešenie oddialilo ostrý štart. Ten prišiel až na jar 2022. Počiatočná investícia bola viac ako 250-tisíc eur, pričom tieto prostriedky pochádzali z vlastných zdrojov autora nápadu.

Napriek tomu, že vyrábajú prémiový a na stredoeurópske pomery navyše pomerne netradičný produkt, obaja zakladatelia mu veria. „Samozrejme, vždy treba mať správnu dávku opatrnosti, ale pri nových veciach musí prevládať odhodlanosť a musí v tom byť aj trocha šialenosti,“ priznáva s úsmevom autor myšlienky F. Gergely.